mjölk


Jag är trött, det var strömlöst i flera timmar, strömmen kom tillbaka kl 08 i morse,( så det blev en svettig natt). Jag var tvungen att ta hand om 3 l mjölk så då blev det till att baka dubbla satser tekakor med ett strömavbrott på 40 min. Mitt i baket kom en nyvunnen vän med en vacker orkidé till mig, så vacker! Jag gav henne en påse med tekakor och introducerade i vår Kalles kaviar, den föll inte i smaken.

Så mycket som jag har bakat här har jag inte bakat i mitt 45 åriga liv så det är väll det jag håller på att ta igen eller något?
Ja... ni som känner mig vet ju hur duktig jag är på att baka och laga mat.
Just det, jag lagade lunch till sonen, det var något så exotiskt som fiskpinnar o stekt potatis med svensk grillkrydda.
vem skulle kunna tro att man skulle stå i Thailand och steka Findus fiskpinnar?

Det började med att köpa sommarställe på Ko Lanta (apr 06) för att sedan kanske flytta ner när man blev pensionär.
Till att vi bestämde oss för att prova på att bo här under lågseason, för att ta reda på om det fortfarande är våran dröm? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0